Dzisiaj na scenie pozostała trójka artystów pierwszego półfinału, piątka artystów drugiego półfinału oraz po raz pierwszy Wielka Piątka z gospodarzami! Przeczytaj relację oraz zobacz video!

Dzisiejszy plan prób:

  • Armenia (09:00)
  • Słowenia (09:25)
  • Łotwa (09:50)
  • Serbia (10:15)
  • Austria (10:40)
  • Macedonia (12:05)
  • Malta (12:30)
  • Rumunia (12:55)
  • Ukraina (14:05)
  • Włochy (14:40)
  • Hiszpania (15:15)
  • Niemcy (15:50)
  • Wielka Brytania (17:35)
  • Francja (18:10)

Zapraszamy do śledzenia naszych doniesień na naszej stronie oraz mediach społecznościowych: 
✦ FACEBOOK: https://www.facebook.com/eurowizjaorg/
✦ INSTAGRAM: https://www.instagram.com/eurowizjaorg/
✦ TWITTER: https://twitter.com/eurowizja_org
✦ SNAPCHAT: eurowizja

Konrad Szczęsny Konrad Szczęsny 5 maja 201718:33

W drugiej próbie nieco dopracowano pracę kamer i ujęcia bardziej eksponują dynamikę zmieniających się wizualizacji: zarówno tych dziennych, jak i nocnych. Wokalnie nadal dosyć płasko, Alma brzmi poprawnie, jednak czegoś w tej prezentacji brakuje. Choć jest dopracowana, wydaje się, że delegacja nie do końca miała pomysł, jak pokazać tę piosenkę na scenie.

Jakub Kasprzyk Jakub Kasprzyk 5 maja 201718:32

FRANCJA

W ostatnim podejściu poprawiona została praca kamer. Końcówka wygląda dzięki temu bardziej dynamicznie.
Almie wciąż jednak brakuje charyzmy i wygląda na scenie dość sztywno i niepewnie.

Jakub Kasprzyk Jakub Kasprzyk 5 maja 201718:22

FRANCJA

Alma ubrana jest w dziwną sukienkę w czarno-białe brokatowe łaty. W tle widzimy miasto z perspektywy lotu ptaka, które potem obraca się do góry nogami. W drugiej części piosenki pokazany jest Paryż nocą, również z lotu ptaka, oraz oczywiście Wieża Eiffla. Alma stoi na scenie sama i chyba czegoś w tym występie brakuje. Wizualizacje momentami są imponujące, a momentami po prostu dziwne. Wokalnie jest średnio i brakuje Almie odpowiedniej mocy. Jeśli występ nie ulegnie zmianie, to wejście do top10 będzie kłopotliwe.

Konrad Szczęsny Konrad Szczęsny 5 maja 201718:21

FRANCJA

W wizualizacjach jest miasto. Alma występuje na scenie sama. Następnie obraz zostaje pokazany z lotu ptaka, wykorzystana zostaje do tego także podłoga. Reprezentantka Francji ma na sobie błyszczącą krótką sukienkę we wzory geometryczne (kolory to prawdopodobnie biel, zgniła zieleń i czerń). Porusza się swobodnie i dosyć seksownie. Wokalnie jest dobrze. W bridge’u widoczny jest Paryż nocą z wieżą Eiffla pośrodku. Następne ujęcia to wirująca podłoga, wirują także wizualizacje za Almą. Bardzo dobra gra świateł i brawa w centrum prasowym. Pojawiają się opinie, że to niezwykle dopracowana prezentacja.

Jakub Kasprzyk Jakub Kasprzyk 5 maja 201718:10

WIELKA BRYTANIA

W ostatnim podejściu dodane zostały jeszcze efekty pirotechniczne. Z pewnością jest to najbardziej dopracowany brytyjski występ od kilku lat.

Jakub Kasprzyk Jakub Kasprzyk 5 maja 201718:00

WIELKA BRYTANIA
Wielka Brytania zaskakuje bardzo dopracowanym występem. Lucie śpiewa na specjalnym podeście, a z tyłu widzimy konstrukcję zbudowaną z luster, podobną do muszli. Przywodzi to na myśl występ Valentiny Monetty z 2014 roku, ale w bardziej nowoczesnej odsłonie. Scena ma barwę nieba, rozświetlonego przez żółte gwiazdy, które poruszają się w stronę widza sprawiając wrażenie, że Lucie podróżuje po niebie. Całość wygląda bardzo dobrze i współgra z utworem. Wielka Brytania ma szansę na zajęcie miejsca w top15.

Konrad Szczęsny Konrad Szczęsny 5 maja 201717:41

WIELKA BRYTANIA

Lucie rozpoczyna występ na tle konstrukcji lustrzanej (zbliżenie na jej twarz i odbicia), od której odchodzi do statywu ustawionego bardzo blisko. W tle mieniące się drobinki i odbicia reprezentantki Wielkiej Brytanii. W pierwszym refrenie pojawiają się różne refleksy i kolory owych drobinek, co robi dosyć duże wrażenie. Lucie ma świetny kontakt z kamerą. Prezentacja dosyć dynamiczna. Konstrukcja, która znajduje się za Lucie przypomina nieco scenografię z Eurowizji 1999 w Jerozolimie, jest jednak bardziej nowoczesna. Występ utrzymany w kolorach zieleni, złota, czerni i bieli. W kulminacyjnym momencie scena rozbłyskuje na złoto i biało. Wygląda to dosyć spektakularnie. Lucie w dobrej kondycji wokalnej. Ma na sobie musztardową długą sukienkę. Prezentacja zebrała gromkie brawa w centrum prasowym. Czy to oznacza, że Wielka Brytania powróci do TOP10 finału?

Jakub Kasprzyk Jakub Kasprzyk 5 maja 201716:18

NIEMCY
Całkiem ciekawy występ Leviny. Znakomite użycie tegorocznego „żyrandola” na początku występu. Levina leży na podłodze, na której wyświetlane są wizualizacje, a kamera zbliża się do niej od góry i przechodzi właśnie przez „żyrandol”. Następnie wokalistka wstaje, a scena przybiera biało-czarne barwy i często się rozświetla. Bardzo dobrze wygląda to w obrazku. Wokalnie niestety nie jest już tak dobrze, ale zapewne Levina jeszcze się poprawi.

Konrad Szczęsny Konrad Szczęsny 5 maja 201716:14

NIEMCY

Levina na scenie. Zaczyna występ leżąc na podłodze. Następnie z niej wstaje. Wizualizacje są utrzymane w szarości, bieli i czerni i zawierają fale przypominające wzburzoną wodę, a w dalszej części figury geometryczne (duże pasy). Reprezentantka Niemiec ma na sobie długą spódnicę w kolorze lśniącej szarości (srebra) i kremową bluzkę. Występ jest dosyć statyczny, zebrał umiarkowany aplauz w centrum prasowym. Wokalnie było dosyć niepewnie, przynajmniej na początku.

Jakub Kasprzyk Jakub Kasprzyk 5 maja 201715:28

HISZPANIA

To jest po prostu straszne. Wokalnie jest bardzo źle. Manel występuje w hawajskiej koszuli z sutkiem na wierzchu, a towarzyszy mu trzech gitarzysto-perkusisto-chórzystów w identycznych koszulach. Do tego przaśne, kolorowe, plażowe wizualizacje. Ten występ przywodzi na myśl najgorsze eurowizyjne lata. Czy Hiszpania ma w ogóle szanse na top25?

Jakub Kasprzyk Jakub Kasprzyk 5 maja 201714:57

WŁOCHY
To działa. Zaledwie pierwsza próba Francesco, a centrum prasowe już oszalało. Takich braw nie zebrał jeszcze żaden z tegorocznych występów. Wizualizacje są bardzo podobne do tych znanych z Sanremo, z początku czarno-białe, a potem kolorowe. Francesco towarzyszy czteroosobowy chórek ubrany w charakterystyczne kolorowe „swetry Gabbaniego”. Pod koniec utworu dołącza słynna już małpa i wszyscy wykonują znaną choreografię. Małpa dodatkowo tańczy break dance obok Francesco. Artysta wokalnie radzi sobie bardzo dobrze. Podczas pierwszego podejścia zdawało się jedynie, że był nieco zestresowany swoją pierwszą próbą.
Jeśli ktoś miał nadzieję, że Włochy po próbach wypadną z grona faworytów, to niestety nie mamy dla niego dobrych wieści.

Aleksandra Wąsek Aleksandra Wąsek 5 maja 201714:31

UKRAINA

Wizualizacje gospodarzy zachowane są w bardzo modnym w tym sezonie niebieskim kolorze, który momentami przechodzi w czerń. Pojawia się motyw piorunów. Jest to prezentacja, która zdecydowanie zawodzi. Na scenie nie dzieje się nic, a jedynym elementem „wow” jest ogromna głowa, na której wyświetlane są wizualizacje.Jest to zdecydowanie zbyt statyczne jak na ten rockowy kawałek grupy O.Torvald
Główny wokalista zaprezentował się dziś w białej kurtce w czarne kropki. Na scenie jest łącznie pięciu muzyków oraz chórzystka.

Aleksandra Wąsek Aleksandra Wąsek 5 maja 201713:05

RUMUNIA

To najprawdopodobniej najbardziej kiczowaty występ tego roku, a na pewno najbardziej kiczowate wizualizacje. Zostały jednak trochę poprawione – w momencie wjazdu armat pojawia się bardzo popularny w tym roku kolor niebieski.
Ilinica ubrała dziś krótką czerwoną sukienkę, która mniej pasuje do całokształtu od tradycyjnej rumuńskiej koszuli znanej z pierwszej próby.

Aleksandra Wąsek Aleksandra Wąsek 5 maja 201712:55

MALTA
Poprawione z lekka ujęcia kamer jeszcze bardziej eksponują prostotę maltańskiego występu, będącej największym jego atutem. Claudia Faniello wokalnie jest bezbłędna – mówi się, że to najlepszy głos tego półfinału.

Jest to jeden z nielicznych występów, gdzie w bardzo widoczny sposób używa się „żyrandola” który w tym wypadku pełni funkcję… żyrandola właśnie.

Aleksandra Wąsek Aleksandra Wąsek 5 maja 201712:26

MACEDONIA

Wokal Jany nie jest perfekcyjny, ale jest lepszy niż powszechnie zakładano. Bardzo pomagają jej chórki i całkiem przyjemnie to brzmi. Dziewczyna emanuje pozytywną energią, a także zachwyca seksapilem. Dziś ubrana była w czarny krótki kostium z długim rękawem ozdobiony frędzlami i brokatem.

Nowoczesny i w miarę minimalistyczny występ zdecydowanie wyróżnia się w tym półfinale.

Jakub Kasprzyk Jakub Kasprzyk 5 maja 201710:58

AUSTRIA

W drugim i trzecim podejściu pojawiło się sporo nieczystości, co dziennikarze w centrum prasowym zobrazowali wieloma kwaśnymi minami. Nathan musi odrobinę bardziej skupić się na występie. Prawdopodobnie również stara się zachować głos na próby generalne.

Jakub Kasprzyk Jakub Kasprzyk 5 maja 201710:54

AUSTRIA

Bardzo sympatyczny, dopracowany występ z ciekawym pomysłem. Sceneria jest bajkowa, ale pasuje do tej piosenki. Natan zaczyna śpiewać siedząc na srebrnym księżycu, a kończy schodząc z niego na specjalny przezroczysty podest, co w połączeniu z odpowiednim ujęciem idealnie pasuje do tytułu „Running on air”. Występ jest energetyczny, niezwykle pozytywny i po wyjątkowo nijakiej Serbii zostawia za sobą jedynie pozytywne skojarzenia. Austria dość pewnie kroczy w kierunku finału!

Jakub Kasprzyk Jakub Kasprzyk 5 maja 201710:26

SERBIA
Czy ten występ da się jeszcze uratować? To wyjątkowo nijaka prezentacja do całkiem dobrego utworu. W dodatku z licznymi niedociągnięciami wokalnymi. Zwiewna, beżowa, nijaka sukienka, wizualizacje z teledysku, zupełny brak interakcji z tańczącym w tle tancerzem. Jeśli statystki mówią, że tylko połowa otwierających koncerty piosenek przechodzi do półfinału, to Serbia ma raczej szansę na znalezienie się w gronie tych odpadających.

Jakub Kasprzyk Jakub Kasprzyk 5 maja 201710:19

SŁOWENIA

Bardzo ciekawe ujęcia i chyba najlepsze użycie tzw. „żyrandola” w tegorocznym konkursie. Wizualizacje przypominają nieco klawisze fortepianu. Przez pewną część piosenki Omar klęczy na scenie. Wokalnie jest dzisiaj bardzo dobrze. Ten występ to prawdziwa zagadka. Omar wycisnął ze swojego utworu wszystko, co tylko mógł. Może zajść wyżej niż wszystkim się zdaje, ale czy aż do finału?

Jakub Kasprzyk Jakub Kasprzyk 5 maja 201710:16

ŁOTWA

Niezwykle kolorowy i dynamiczny występ Łotyszy, chociaż ciągle jest kilka niedociągnięć. Na scenie widzimy neonowe rysunki na szybach. W wizualizacjach pojawiają się duże tańczące postacie, podobne do rysunków na szybach. Wokalistka ma dzisiaj fryzurę podobną do tej z preselekcji łotewskich – gładkie, długie, kolorowe pasemka, głównie żółte oraz szare. Pojawia się kilka bardzo ciekawych ujęć, ale jest też kilka psujących odbiór piosenki. Po zbudowaniu napięcia, gdy dochodzimy do „transowego tańca” wokalistki, zamiast przyciemnionej, mrocznej sceny, mamy światło skierowane na Agnese. Sprawia to, że taniec wygląda dość dziwnie i jest odarty z tajemniczości. Łotwa ciągle jednak bardzo wyróżnia się wśród konkurencji i ma świetną pozycję startową.

Jakub Kasprzyk Jakub Kasprzyk 5 maja 201709:46

ARMENIA

O ile na pierwszej próbie Artsvik wyróżniała się wśród innych uczestników, tak dzisiaj występ ten zaczął powoli nudzić. Oczywiście ciągle jest to bardzo dobrze zrobiona i pokazana w kamerze prezentacja, ale nie znajdziemy tu raczej niczego odkrywczego. Taka stylistka często na Eurowizji się nie sprawdzała, chociaż Armenia o awans do finału może być raczej pewna. Jest mrocznie, wokalistka i tancerki ubrane są w ciemne, czarne stroje z elementami metalicznymi. Scena skąpana jest głównie w barwach ciemnego różu, czerwieni. Pojawiają się także słupy ognia. Tancerki oraz artystka wykonują choreografię przypominającą trochę występ Belgii z 2013 roku. Ujęcia kamer są bardzo dobre, często używany jest najazd na scenę od góry, co sprawia że tzw. „kokosznik” lub „płaszczka” wygląda bardzo efektownie. Występ sprawia jednak mroczne wrażenie i przywodzi na myśl zeszłoroczną prezentację Serbii.