Dzisiaj na scenie zobaczymy kolejne próby uczestników drugiego półfinału. Przeczytaj relację oraz zobacz video!

Przed nami następujące próby:

  • Holandia
  • Węgry
  • Dania
  • Irlandia
  • San Marino
  • Chorwacja
  • Norwegia
  • Szwajcaria
  • Białoruś
  • Bułgaria
  • Litwa
  • Estonia
  • Izrael

Zapraszamy do śledzenia naszych doniesień na naszej stronie oraz mediach społecznościowych: 
✦ FACEBOOK: https://www.facebook.com/eurowizjaorg/
✦ INSTAGRAM: https://www.instagram.com/eurowizjaorg/
✦ TWITTER: https://twitter.com/eurowizja_org
✦ SNAPCHAT: eurowizja

Konrad Szczęsny Konrad Szczęsny 6 maja 201715:51

Jury może niestety zmiażdżyć Imriego za fałsze, które niezmiennie uskutecznia. Izraelczyk ma także duży problem, jeśli chodzi o współpracę z kamerą. Momentami jego wzrok ucieka.

Konrad Szczęsny Konrad Szczęsny 6 maja 201715:40

Kolejny raz pojawiają się również komentarze, że pacha wokalisty, którą eksponuje od czasu do czasu, nie została wydepilowana i wygląda to w kamerze bardzo źle.

Konrad Szczęsny Konrad Szczęsny 6 maja 201715:38

IZRAEL

Imri rozpoczyna występ sam. Stoi pośrodku sceny, za nim jakby tunel ze świateł, które pulsują w rytm piosenki. Na scenie wykorzystano efekt odkształceń po stawianych krokach. Wygląda to ciekawie. Następnie w wizualizacjach widoczna jest sylwetka wokalisty, która rozpada się na kawałki. W refrenie dołączają do niego chórzyści. Wokalnie brzmi to koszmarnie, Imri ryczy jak zarzynany bawół. W drugiej zwrotce pojawiają się tancerze, z którymi wykonuje prostą choreografię. Niestety, falsety autorstwa reprezentanta Izraela przyprawiają obecnych w centrum prasowym dziennikarzy o migrenę. Złośliwi twierdzą, że z powodu tych właśnie dźwięków… transmisja zacina się. Koszulka, którą ma na sobie Imri, jest prześwitująca i eksponuje jego muskulaturę. Zapewne kolejne próby przyniosą poprawę pracy kamer.

Konrad Szczęsny Konrad Szczęsny 6 maja 201715:25

Na końcu występu zastosowano ciekawy efekt: wokaliści stoją plecami do siebie, zaś w wizualizacjach widać ich twarze, które wraz z brzmieniem ostatniego dźwięku zostają jakby zdmuchnięte z ekranów.

Konrad Szczęsny Konrad Szczęsny 6 maja 201715:19

ESTONIA

W prezentacji nie wprowadzono większych zmian. Rozpoczyna ją ujęcia na Laurę, która ma na sobie tę samą sukienkę, co w trakcie pierwszych prób. Następnie Koit wkracza świetlistą ścieżką, staje na scenie a w tle na wizualizacjach widać twarz Laury. Dopracowano ujęcia kamer, które są bardziej dynamiczne w momencie przejść i zmiany rytmu. Przez niemal resztę występu oboje wokaliści stoją w świetlistych gwiazdach. Następnie podchodzą bliżej siebie. Koit tym razem na scenie zaprezentował czarną marynarkę z mieniącymi się wykończeniami kołnierza. Kończą śpiewać zwróceni do siebie plecami. To dosyć elegancka prezentacja.

Jakub Kasprzyk Jakub Kasprzyk 6 maja 201714:44

LITWA

Krwista czerwień i jeszcze więcej krwistej czerwieni. Tak w skrócie można podsumować ten występ. Do tego olbrzymie tipsy. Litwa postawiła dzisiaj na drapieżność. Wizualnie jest ciekawie, dobre ujęcia kamer zdecydowanie poprawiają ogólny odbiór utworu. Pod koniec na podłodze widzimy okręg z fajerwerków, w środku którego stoi wokalistka. Ta piosenka to zagadka. Litwa ma w tym półfinale duże wsparcie diaspory, a dobrze pokazany występ może unieść piosenkę wyżej niż wielu osobom się wydaje.

Konrad Szczęsny Konrad Szczęsny 6 maja 201714:27

Ciekawy efekt zostaje zastosowany na początku utworu: do momentu, w którym Kristian zaczyna śpiewać, nie widać jego twarzy. Następnie ujęcie z przodu, później z góry przez wiszący nad sceną żyrandol (podłoga przypomina taflę jeziora). Migające wizualizacje na ekranach, które znajdują się za plecami Bułgara. Przy pierwszym refrenie zostają one podniesione, w tym momencie w transmisji wykorzystany został tzw. efekt wielu błyskawic. Następnie dynamiczne ujęcia na tle falujących wizualizacji. Ciekawe jest to, że spośród kolorów wykorzystano jedynie czerń, biel i granat, co nadaje prezentacji powagi. W momencie kulminacyjnym widzimy w wizualizacjach padający deszcz. Choreografia oddaje charakter utworu, jest dosyć oszczędna, ale podkreśla najważniejsze momenty piosenki. Wokalnie bez zarzutu, brawa w centrum prasowym.

Konrad Szczęsny Konrad Szczęsny 6 maja 201714:17

BUŁGARIA

Kristian oczywiście występuje na scenie sam. Ma na sobie czarny uniform. Wizualizacje zmieniają się wraz z tempem i rytmem piosenki. Dominują szarości i biele. Na ekranach otaczających Bułgara na początku piosenki wyświetlają się dosyć nieregularne, przypominające wzburzone fale kształty (później ekrany unoszą się w górę). Oczywiście w prezentacji wykorzystano efekt nakładania pewnych elementów na transmisję, który znamy z zeszłorocznej prezentacji Włoch.

Konrad Szczęsny Konrad Szczęsny 6 maja 201713:40

Fryzura wokalistki, jak już wspomniano, może kojarzyć się ze znanymi w Polsce sarsorogami. Duet jest pełen energii, cały czas uśmiecha się, poprawnie współpracuje z kamerami i nawiązuje kontakt wzrokowy z sobą nawzajem. Prezentacja jest bardzo dynamiczna, mimo dosyć oszczędnej choreografii. W pewnym momencie wokaliści zaczynają ze sobą tańczyć, obracając się dookoła własnej osi.

Konrad Szczęsny Konrad Szczęsny 6 maja 201713:33

BIAŁORUŚ

Nastąpiła zmiana strojów. Wokalistka występuje w białej sukience bez rękawów, lecz z namalowanymi na nich różnymi wzorami. Z kolei gitarzysta ma na sobie białą koszulę w długimi rękawami oraz kremowe spodnie i kapelusz. Oboje stoją na białej łódce, do której przymocowany zostały wentylatory, które mają się chyba kojarzyć z silnikami w motorówce. Wizualizacje są zielono-niebieskie, dosyć dynamicznie się zmieniają, w zależności od momentu piosenki. W tle widoczne są także fajerwerki, duża kula (bombka?), obłoki, miasto, las oraz efekt spadających gwiazd. Pod koniec za wokalistami pojawia się duża konstrukcja słońca. Wokalnie bez zarzutu, praca kamer również zadowalająca.

Konrad Szczęsny Konrad Szczęsny 6 maja 201713:18

Wykorzystana zostaje także podłoga, dzięki czemu podest, na którym stoi piosenkarka, promieniuje niczym słońce. W wizualizacjach przewijają się motywy antyczno-mitologiczne (m.in. wieniec laurowy i greckie kolumny) oraz obłoki. W trakcie kolejnych prób poprawiono nieco pracę kamer. Na samym początku zastosowano bardzo ciekawy efekt, gdyż stojąca na podeście wokalistka ma za sprawą wizualizacji z tyłu… aureolę. Co ciekawe, statyw do mikrofonu został dobrany pod kolor sukienki. Reprezentantka Szwajcarii eksperymentuje nieco z wokalem, ale są to nieznaczne zmiany w końcówce utworu.

Konrad Szczęsny Konrad Szczęsny 6 maja 201713:06

SZWAJCARIA

Jedna z najbardziej cukierkowatych prezentacji w tym półfinale, zaraz obok Chorwacji. Jest podest ze schodami, żółta sukienka, która budzi skojarzenia z ptakiem z Ulicy Sezamkowej, muzycy, którzy grają na perkusji oraz fortepianie. Wokalnie bardzo przyzwoicie. Prezentacja zaczyna się dosyć statycznie, później nabiera nieco dynamiki, gdy wokalistka schodzi po schodach, uruchomiona zostaje również maszyna do robienia wiatru. W wizualizacjach kolor różowy, czarny i żółty.

Konrad Szczęsny Konrad Szczęsny 6 maja 201713:03

Wokalista ma oczywiście na scenie podświetlany statyw do mikrofonu.

Konrad Szczęsny Konrad Szczęsny 6 maja 201712:41

NORWEGIA

Występ bez większych zmian. Bardzo ciekawe zastosowanie ujęć z profilami członków zespołu, którzy znajdują się na scenie: zarówno w maskach, jak i bez nich. Wokalnie bardzo dobrze, barwy wizualizacji są różowo-fioletowo-granatowo-białe. Prezentacja przypomina tę z preselekcji, główny wokalista ma na sobie czarne spodnie, białą koszulę i kapelusz. Oczywiście maski, które część muzyków ma na twarzy, są podświetlane.

Aleksandra Wąsek Aleksandra Wąsek 6 maja 201712:15

CHORWACJA

Nastąpiła zmiana w ujęciach – Jacques na początku pokazywany jest od tyłu, tak aby wydawało się, że na scenie jest dwóch wykonawców. Z jednej strony to ciekawy pomysł, ale z drugiej niezbyt dobrze, że oglądamy plecy wykonawcy, ponieważ następuje brak integracji z kamerą. Wokalista wydaje się być bardzo sympatyczną osobą, i jego wewnętrzne ciepło jest odczuwalne w czasie występu.

Jakub Kasprzyk Jakub Kasprzyk 6 maja 201711:20

SAN MARINO

Znakomita forma wokalna Valentiny i Jimmiego. Tego samego nie można niestety powiedzieć o strojach, które są okropnie kiczowate i wyglądają tanio niczym z małomiasteczkowej imprezy. Być może zostaną one jeszcze zmienione. Wizualizacje są idealnie dobrane do tej piosenki, kolorowe, dyskotekowe, ale z klasą. Bardzo dobre ujęcia oraz praca dwójki wokalistów z kamerami sprawiają, że występ w telewizji będzie wyglądał profesjonalnie i dynamicznie. Jeśli ktoś stawiał San Marino w ogonie półfinału, to bardzo się pomylił.

Jakub Kasprzyk Jakub Kasprzyk 6 maja 201710:29

IRLANDIA
Biało-czerwony balon świetnie wygląda na tle mrocznych wizualizacji. W trakcie refrenu scena zmienia kolor z czarnego na czerwony, a na tle pojawiają się białe chmury. Brendan zamienił przykrótką białą koszulę na rozpiętą białą koszulę z podkoszulkiem. Wygląda to dość szkolnie i infantylnie. Całość występu ładnie prezentuje się w kamerze, a Brendan świetnie śpiewa. Kwestią gustu pozostaje odbiór barwy głosu wokalisty przez publiczność. Część jest zachwycona, a część rozdrażniona.

Jakub Kasprzyk Jakub Kasprzyk 6 maja 201710:04

DANIA

Tym razem Anja wystąpiła w czerwonej sukni znanej z duńskich preselekcji i zdecydowanie była to dobra zmiana. Poprzedni strój wygląda bardzo dziwnie i zupełnie nie pasował do wizualizacji. Nie są one zbyt bogate, bardziej postawiono na grę świateł. Dominują kolory pomarańczowy i fioletowy. Wokalnie jak zwykle bezbłędnie.

Aleksandra Wąsek Aleksandra Wąsek 6 maja 201710:00

DANIA

Anja zrezygnowała z kolorowego stroju stawiającego ją w gronie faworytek do nagrody im. Barbary Dex, a w zamian założyła czerwoną długą sukienkę znaną z duńskich selekcji. Wokalnie jak zwykle Anji nie można nic zarzucić. Jest to występ pod znakiem „im mniej tym lepiej” wizualizacje są dość minimalistyczne, ale efektowne. Robi też wrażenia użycie „żyrandola”, którego lampy zostają ułożone schodkowo nad Anją, zapewniając w występie bardzo ładną grę świateł.

Aleksandra Wąsek Aleksandra Wąsek 6 maja 201709:48

WĘGRY

Jest to jeden z najlepiej zrobionych występów tego półfinału. Pomysł z postawieniem skrzypaczki na małej scenie był trafiony w dziesiątkę. Obserwując z perspektywy widza w arenie możemy zauważyć, że hala wydaje się tu o wiele mniejsza niż w obrazie telewizyjnym – właśnie na tym występie pokazywana jest arena w pełnej krasie. Tak jak ostatnio zostały użyte ognie. W strojach i ujęciach nie zrobiono żadnych zmian.

Aleksandra Wąsek Aleksandra Wąsek 6 maja 201709:29

HOLANDIA

O’G3NE są po prostu perfekcyjne. Idealnie zgrane wokale, idealnie dopracowane ruchy, idealnie świecące się kreacje. Niestety tego perfekcjonizmu jest tu trochę za dużo. Wszystko to jest aż zbyt nudne i usypiające. Holandia może mieć problem z awansem. A szkoda, bo dziewczyny są niesamowicie zdolne.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułKonferencje prasowe finalistów
Następny artykułEurowizja nie demokracja
Aleksandra Wąsek
Urodzona w roku debiutu i największego sukcesu Polski na Eurowizji. Konkurs ogląda nieprzerwanie od 2003 roku, prawdziwą psychofanką stała się pięć lat później. Eurowizyjne utwory które najbardziej ceni to te nieszablonowe, choć ma też słabość do tradycyjnych bałkańskich brzmień. Jej ulubioną konkursową piosenką od lat jest 'My Star' grupy Brainstorm, a w pracy redaktorskiej patronuje jej... Sanna Nielsen. Członek eurowizja.org od 2014 roku, znana jest głównie z selekcyjnych felietonów.

1 KOMENTARZ

  1. Mam nadzieję, że Litwa przejdzie do finału podczas którego to podśpiewując „yeah yeah, yeah yeah!” z radością oddam głos na Fusedmarc 😀 Tu nie ma półśrodków, ten numer albo się uwielbia albo nienawidzi. Można mieć do niego pewne zastrzeżenia, ale Wiktorii nie można odmówić ani dużych umiejętności wokalnych ani feelingu, który niewątpliwie posiada. Cała oprawa również robi wrażenie, dlatego szkoda mi Litwinów, bo nie zasługują na tak dużą falę hejtu, z którą się spotkali 😀