Cleo i Donatan w oficjalnym programie ESC2014
Cleo i Donatan w oficjalnym programie ESC2014

Dziś po raz pierwszy Cleo zaprezentowała się na scenie w Kopenhadze – zapraszamy do przeczytania naszej relacji z występu!

Jako ostatnia w drugim dniu prób na scenie w B&W Hallerne wystąpiła polska ekipa. Jako, że była to pierwsza próba Donatana i Cleo, była ona zamknięta dla widzów wewnątrz areny – dziennikarze mieli możliwość obserwowania jej jedynie na monitorach w centrum prasowym.

Cleo towarzyszą 3 tancerki w ludowych strojach. Ruch sceniczny wokalistki jest bardzo zbliżony do tego, który mogliśmy zobaczyć w teledysku do piosenki My Słowianie. Oprócz tego, na scenie występują jeszcze dwie dziewczyny w ludowych strojach – jedna z nich w trakcie występu robi pranie, a druga zajmuje się ubijaniem masła.

Tegoroczną scenę w kształcie diamentu oblewa dookoła woda – jest ona wykorzystywana przez dziewczynę zajmującą się praniem. Zarówno w przypadku praczki, jak i ubijaczki masła, uwagę przykuwa dość wydatny dekolt, wyeksponowany podobnie, jaki w teledysku.

Wizualizacje nawiązują do motywów ludowych, dominuje w nich zdecydowanie kolor czerwony, z białymi i czarnymi dodatkami. Ponadto w tle, w okrągłych obwódkach, pojawiają się fragmenty teledysku – widać na nich m.in. Donatana, który nie pojawia się fizycznie na scenie.

Po zwrotce i refrenie następuje część instrumentalna utworu – wtedy też tancerki zaczynają kręcić się wokół własnej osi, tworząc kolorowe koła ze swoich spódnic. Cleo stoi po środku nich, wymachując subtelnie biało-czerwoną chustą.

Wokal Cleo jest pewny i czysty. Tancerki oraz dziewczyny zajmujące się praniem i ubijaniem masła są uśmiechnięte, radosne i niezwykle urokliwe. Robią bardzo dobre wrażenie. Układ choreograficzny jest lekki, przemyślany i spójny.

Próba Polaków spotkała się z bardzo żywymi reakcjami w centrum prasowym – zbliżenia kamery na pracujące na scenie dziewczyny wzbudzały szczególny aplauz wśród dziennikarzy. Po występie, w centrum prasowym rozległy się gromkie brawa – najgłośniejsze, jak dotąd, w trakcie dwóch dni prób. Komentarze zagranicznych dziennikarzy także są bardzo pochlebne – doceniono dystans, optymizm, luz oraz lekki i radosny charakter prezentacji.

Po próbie polska delegacja udała się do tak zwanego viewing room, czyli miejsca, w którym mogą obejrzeć swój występ i zgłosić ewentualne sugestie związane z wizualizacjami czy pracą kamer. Zdjęcia z polskiego występu można już znaleźć na stronie eurovision.tv – http://www.eurovision.tv/page/multimedia/photos?gal=103903.

O godzinie 20:20 Donatan i Cleo odwiedzą centrum prasowe, by spotkać się z dziennikarzami w ramach tak zwanego Meet&Greet. Spotkanie to będzie transmitowane na żywo na oficjalnej stronie internetowej Konkursu Piosenki Eurowizji – www.eurovision.tv.

Z Kopenhagi relacjonuje Maciej Mazański

Na zdjęciu: Fragment oficjalnego programu 59. Konkursu Piosenki Eurowizji (fot. Maciej Mazański).

10 KOMENTARZE

  1. Na Portugalie nie a co patrzec, bo jest w takiej samej sytuacji jak Polska. Zawsze na koncu. Sami nie wiedzą i nie potrafią dopracowac cos dla całej Europy, wiec podrygują po swojemu.
    Zmienmy wiec „im bardziej na zachod” na „im bardziej na połnoc i zachod”. OGAE Portugalia dało Polsce 0 (null) points.
    Portugalia dostała 0 points od wszystkich.
    Własciwie niemal wszystkie OGAE dali Polsce 0 points.
    Turcja 2p (Turcja w tym roku nie głosuje na zywo)
    Mołdawia 2p
    Austria 1p
    Macedonia 4p
    Litwa 4p
    i to wszystko.
    Litwa, Macedonia, Mołdawia = europejski pas cepeliowski?

  2. Masło i pranie – zalezy od tego czy bedą tam nachalne insynuacje czy tez nie. Takie rzeczy trzeba umiejetnie ukryc aby dobrze sprzedac. Ogolnie, im dalej na zachod, tym ruchy i pokazywane w klipie video są odbierane jako bardziej żenujące i dyskwalifikujące. Muzyka jest oceniana dosc pozytywnie, ale ta seksistowska nachalnosc odpycha.

    • Na Zachodzie (w Europie, i ogólnie w świecie Zachodnim, i nie tylko zresztą) powstają o wiele bardziej intensywnie pokazujące ciało klipy :), więc to nie jest tak, że Zachód jest zażenowany, ale jedynie pojedyncze osoby, które i tak byłyby zażenowane każdym, nawet tylko dyskretnie ukazanym (jak w polskim teledysku) cyckiem w klipie :).

      Nie wiem, dlaczego ktoś miałby w ogóle odbierać ten teledysk jako seksistowski. Donatan dobrze to wytłumaczył na tej konferencji wczoraj. Teledysk ukazuje polską, słowiańską kulturę, piękno polskich, słowiańskich kobiet, wszystko z humorem i lekkim przymrużeniem oka ;). Nie wiem, dlaczego jakiekolwiek kobiety (nawet feministki) miałyby się czuć obrażone w momencie, gdy pokazuje się ich piękno. Wręcz przeciwnie powinny się czuć :).

      • Tutaj nikt sie nie obraża, jedynie widac (polski? rosyjski?) sposob myslenia i przedstawiania. Poza tym mylisz nagosc z seksem. Kobieta moze byc zupelnie naga i nieseksowna, i odwrotnie, ubrana po uszy i superseksowna. Problemem nie są same „cycki” tylko sposob ich eksponowania (w klipie video). Bardziej jednak nachalne jest mleko na ustach i ruchy tłoczenia masła, ktore wprost, bez ogrodek maja sie kojarzyc ze stosunkiem seksualnym.
        Widac chcą „szokowac” poprzez takie elementy, ale scena na takie elementy jest gdzie indziej. Jak wytłumaczyc ze Polska dostala z OGAE niemal zero punktow? (4p z Litwy, wiadomo ten sam klimat, 4p z Macedonii, pewnie na złosc Grekom, podkreslic słowianskosc).
        Fajnie ze idą w polskie elementy, ale szkoda ze zbyt bardzo w folklor. Ten sam błąd zrobil Ivan, miał całkiem oryginalna piosenke, ale wpuszczono go w cepeliowski (cyganski folklor) klimat. Z wideo podobał mi początek, gdy facet wyciąga długą fujare i wita dzien dmiąc ile sił, bardzo pozytywny i długi dzwięk. Ale boje sie, ze fujary na żywo nie bedzie i zostanie sama cepelia z cyckowymi elementami.

  3. Taaaaaaaaaaak??? Szczególny aplauz wsród dziennikarzy? Pochlebne komentarze??

    Wiwi pisze cos innego: A lot of journalists in the press center reacted very negatively to this, but I’m keeping the faith that Poland will pull through

    To jak w koncu bylo? Aplauz czy buczenie?

    • W centrum prasowym jest bardzo wielu dziennikarzy, to oczywiste, że nie wszystkim się podobało. Ale aplauz był, porównywalny dostała tylko Austria, następnego dnia. I ręczę za to, jako osoba która tam była i taką informację podpisała swoim nazwiskiem – były oklaski, były żywe reakcje a do tego mnóstwo pochlebnych komentarzy, nawet od osób, którym piosenka sama w sobie się nie podoba.