Czas na drugą serię prób uczestników czwartkowego półfinału – w tym polskich dziewczyn!
01 MALTA
Prezentacja bez większych zmian od czasu pierwszej próby – trudno się dziwić, ponieważ jest to bardzo dobry występ. Dobre otwarcie drugiego półfinału.
02 IZRAEL
Izrael ma świetną pozycję startową – wyróżnia się zarówno na tle poprzedzającej Malty jak i kolejnej Norwegii. Mei jest znacznie pewniejsza na scenie, całość wygląda dużo składniej – występ robi świetne wrażenie.
03 NORWEGIA
Wokal Carla tym razem dość niepewny – można się jednak spodziewać, że ulegnie to poprawie. Kilka drobnych zmian w wizualizacjach i ujęciach kamer w porównaniu do pierwszej próby.
04 GRUZJA
Lekkiej zmianie uległy wizualizacje i stroje.
05 POLSKA
Kolejny świetny występ polskiej ekipy! Szczegółowa relacja w oddzielnym artykule poświęconym Polsce – http://eurowizja.org/index.php?p=4868.
06 AUSTRIA
Zaskakujące problemy wokalne Conchity. Możliwe, że po prostu oszczędza głos na później. Zmieniła także sukienkę.
07 LITWA
Litwa w swoich nowych, kosmicznych strojach – tegoroczni faworyci do zgarnięcia nagrody Barbary Dex.
Tymczasem ekipa redakcji eurowizja.org w Kopenhadze powiększyła się dwukrotnie! Od teraz relacje prowadzić będą dla Was Maciej Mazański i Maciej Sychowiec!
08 FINLANDIA
Występ fińskiej grupy oddaje klimat rockowego koncertu w industrialnej przestrzeni. Podczas prezentacji wykorzystanych jest wiele efektów świetlnych. Występ jest statyczny ale zachowana widz nie będzie tego odczuwać, dzięki odpowiedniej pracy kamer i oświetleniu. Poziom wokalu – solidny. Widać poprawę w stosunku do poprzednich prób odnośnie kontaktu zespołu z kamerami.
09 IRLANDIA
Wokalnie Kasey wypadła przeciętnie. Występ pozostaje niespójny. Dodatkowo wokalistka nie utrzymuje kontaktu z kamerami.
10 BIAŁORUŚ
TEO wydaje się zestresowany na scenie. Wizualizacje przedstawiają mieniące się w ciepłych (w zwrotkach) lub zimnych (w refrenach) barwach. Wokalnie pojawia się poprawa pomiędzy poszczególnymi podejściami. Prezentacja jest prosta. Występ nie zawiera żadnych dodatkowych atrakcji.
11 MACEDONIA
Tijana występuje w czarno-białym kostiumie – dość formalny. Sam występ zachowany jest w srebrnych barwach. Wokalistka prowadzi interakcję z tancerzem, za którego ruchami podąża wizualizacja na platformie. Śmiało można stwierdzić, że to jeden z najsłabszych wokalnych występów.
12 SZWAJCARIA
Prezentacja Sebaltera pozostaje w pomarańczowo-czerwonych barwach. Wokalista potrafi umiejętnie współpracować z kamerą. Wiele obserwatorów w centrum prasowym wskazuje Szwajcarię do awansu.
13 GRECJA
Grecka piosenka z pewnością wzbudzi wiele emocji w eurowizyjnym hangarze. Występ dominuje imponujące białe oświetlenie, które reaguje na tancerza skaczącego po trampolinie. Wokalnie bez większych zarzutów.
14 SŁOWENIA
Występ delegacji słoweńskiej jest dość statyczny. Kolorystyka sceny zmienia się diametralnie pomiędzy zwrotkami i refrenami. Mimo, że Tinkara przed wyjazdem ćwiczyła umiejętności wokalne każdego dnia, to jej wykonanie było pozbawione siły jaką ta piosenka potrzebuje. Dodatkowo występ rozprasza balowa sukienka wokalistki.
15 RUMUNIA
Przedstawiciele Rumunii zapewniaja na scenie wiele atrakcji m.in. hologram oraz obrotowy fortepian. Wokalnie występ jest zadowalający. Jednak wielu komentatorów podkreśla, że pomiędzy wokalistami nie ma odpowiedniej chemii.
Z Kopenhagi relacjonują Maciej Mazański i Maciej Sychowiec.
Na zdjęciu: Próba Malty w B&W Hallerne (fot. Maciej Mazański)