Eurowizja 2019 w świecie wirtualnym. Czy YouTube i Spotify przewidzą zwycięzcę?

Nie od dzisiaj jednym z ulubionych elementów fanowskich typowań są zestawienia piosenek w serwisach wideo i na platformach streamingowych. W tym artykule sprawdzamy jak tegoroczni uczestnicy radzą sobie w serwisach Spotify i YouTube.

W ostatnich latach imponujące wyniki wyświetleń są brane za dobrą kartę podczas Konkursu Piosenki Eurowizji. Il Volo, Siergiej Łazariew, Francesco Gabbani czy Netta – te nazwiska na wiele tygodni przed konkursem odskoczyły we wszystkich zestawieniach wyświetleń i odtworzeń. Za dwa miesiące będziemy znali już zwycięzcę 64. Konkursu Piosenki Eurowizji. Czy te informacje są w stanie pomóc nam oszacować wyniki?

YouTube*

🇮🇹 Zdecydowanym liderem jest reprezentujący Włochy Mahmood, którego utwór Soldi (premiera: 5 lutego) ma aż 51 milionów wyświetleń. Warto jednak wziąć pod uwagę fakt, że klipy do włoskich propozycji mają zawsze premierę w trakcie Festiwalu Sanremo, który cieszy się wyjątkową popularnością we Włoszech.

https://eurowizja.org/gwizdy-publicznosci-sanremo-zakonczone-w-oparach-skandalu/

🇫🇷 Na drugim miejscu znajduje się Bilal Hassani z Francji. Wideoklip z tekstem do piosenki Roi został wyświetlony do tej pory ponad 12 milionów razy (premiera: 4 stycznia). Natomiast występ finałowy z selekcji „Destination Eurovision” obejrzało 6,5 miliona widzów.

🇷🇺 Sporą popularnością ponownie cieszy się utwór Screamktóry w Tel Awiwie wykona reprezentant Rosji, Siergiej Łazariew. W ciągu najbliższych kilku godzin można się spodziewać, że teledysk umieszczony na oficjalnym kanale artysty przekroczy 4 miliony wyświetleń (premiera: 9 marca). Czy powtórzy sukces jego ostatniej propozycji, której eurowizyjny występ ma już ponad 30 milionów wyświetleń?

http://eurowizja.org/rosja-czy-siergiej-lazariew-przebije-samego-siebie-krzykiem-rosyjskie-media-o-szansach-idola/

🇵🇹 Po zwycięstwie Saldadora Sobrala portugalskie media przeżywają renesans Eurowizji w kraju. Tegoroczny przedstawiciel zeszłorocznego gospodarza, Conan Osíris, cieszy się niebywałą popularnością. Nagranie audio utworu Telemóveis ma już ponad 3 miliony odsłon (premiera: 21 stycznia). Z podobnym zainteresowaniem spotykają się jego selekcyjne występy.

https://eurowizja.org/portugalia-reakcje-na-wybor-conana-osirisa/

🇳🇱 Czołową piątkę zamyka faworyt bukmacherów do zwycięstwa, Duncan Laurence z Holandii. Jego utwór Arcade przekroczył 3 miliony wyświetleń (premiera: 7 marca). Czy dobra passa umożliwi mu zwycięstwo?

http://eurowizja.org/arcade-faworytem-do-wygranej-a-co-na-to-w-holandii/

https://www.youtube.com/watch?v=Eztx7Wr8PtE

Ponad milion wyświetleń przekroczyły też następujące propozycje z: Armenii, Węgier, Hiszpanii, Cypru, Malty, Grecji, Polski (eurowizyjna wersja ma już 1,3 miliona wyświetleń), Szwajcarii, Szwecji. Natomiast najmniejszą popularnością w serwisie YouTube cieszą się utwory z: Mołdawii, Gruzji, Irlandii, Czarnogóry i Austrii.

* W zestawieniu zostały wzięte pod uwagę oficjalne nagrania, które pojawiły się pierwsze w kolejności. Jeśli dwa oficjalne kanały (np. kanał artysty i kanał nadawcy) umieściły wideo w tym samym czasie, to w zestawieniu wzięte zostało pod uwagę to z większą liczbą wyświetleń.

Spotify

🇮🇹 W zestawieniu na platformie Spotify czołówka prezentuje się bardzo podobnie. Na pierwszym miejscu znajdziemy propozycje z Włoch. Utwór Soldi ma już ponad 31 milionów odtworzeń. Obecnie znajduje się na 2. miejscu najczęściej słuchanych piosenek we Włoszech (od zwycięstwa w Sanremo do 11 marca piosenka znajdowała się na 1. miejscu).

🇸🇪 Zwycięzca Melodifestivalen John Lundvik plasuje się na 1. miejscu szwedzkiego Spotify. Utwór Too Late for Love zanotował do tej pory 6,9 miliona odtworzeń. Warto pamiętać, że ta platforma streamingowa jest szwedzkim produktem i można zaobserwować na wielu playlistach nadreprezentacje szwedzkiej muzyki.

🇫🇷 Popularnością cieszy się też francuska propozycja Roi (6,4 milionów odtworzeń). Piosenka Bilala znajduje się obecnie na 113. miejscu najchętniej słuchanych utworów we Francji. Francuski utwór swoje najwyższe miejsce zanotował zaraz po finale selekcji i była to 28. pozycja.

🇪🇸 Warto również zwrócić uwagę na popularność pierwotnej wersji utworu Mikiego Núñeza, który będzie reprezentować Hiszpanię z utworem La Venda. Piosenka zanotowała 4,7 miliona odtworzeń. Obecnie utwór znajduje się na 167. miejscu najchętniej słuchanych utworów w Hiszpanii. Najwyższe miejsce tej propozycji na hiszpańskiej liście Spotify to 19.

https://eurowizja.org/reakcje-w-hiszpanii-po-zwyciestwie-mikiego-co-mowi-internet/

🇳🇱 Ponad dwa miliony wysłuchań ma również holenderska piosenka Arcade Dunana Laurence’a. Obecnie utwór znajduje się na 14. miejscu najchętniej słuchanych utworów w Holandii i jest to najwyższe miejsce tego singla.

Warto zaznaczyć, że poza wyżej wymienionymi utworami, a także piosenką z Norwegii (2 miliony odtworzeń), żadna inna propozycja z tegorocznej Eurowizji nie przekroczyła jeszcze 1 miliona odtworzeń.

🇵🇱 Jak wypada przy tym Polska? Utwór Pali Się (Fire Of Love) odnotował od premiery (8 marca) 106 tysięcy odtworzeń. Dodatkowo, wersja z debiutanckiej płyty grupy Tulia ma kolejne 94 tysięcy wyświetleń.

 

O wszystkich propozycjach, swoich faworytach oraz rankingach możesz dać nam znać na grupie portalu eurowizja.org na facebooku – Warsaw Calling. 

 

Źródło: Youtube, Spotify, spotifycharts

Exit mobile version